Scouts 11-15

Opkomsttijd

Vrijdagavond: 19:30 – 21:30 uur

Mocht er een speciale opkomst zijn met afwijkende tijden dan zal dit
altijd van tevoren worden aangegeven.

Zelfstandigheid

Van 11 tot en met 15 jaar heten de kinderen bij ons ‘scouts’ (Verkenners en Padvindsters). Bij de scouts ligt de focus op het bewust ontwikkelen van hun Scouting-kennis en -vaardigheden. De verschillende activiteitengebieden zorgen ervoor dat er veel variatie in het programma zit en kinderen elke week iets anders doen.

Naast samenwerking en elkaar helpen als er problemen zijn, is het ook belangrijk dat scouts (een deel van) een opkomst leren organiseren. Op deze manier worden de scouts relatief zelfstandig en worden ze voorbereid op de volgende speltak, de Explorers, waar ze de activiteiten zelfstandig gaan organiseren.

Jongens-Scouts

De Verkenners bij Scouting Haagse Beemden zijn stoere knapen: ze lopen tochten met kaart en kompas, kamperen in tenten, maar nemen ook deel aan regionale wedstrijden of hikes (tocht met rugzak op). Onze Verkenners gaan jaarlijks op zomerkamp, welke altijd in de eerste week van de zomervakantie van Regio Zuid plaatsvindt. Deze gasten kamperen dan in tenten en bouwen met hout en touw hun eigen keuken en koken hun eigen kostje (en eten het ook nog op!). Verkenners draaien niet zomaar ergens hun hand voor om, maar steken ‘m uit…voor actie…!

Meiden-Scouts

Deze dappere jongedames gaan ieder avontuur aan. De ene week zijn ze creatief bezig of maken ze de keuken onveilig. Deze meiden gaan ook zeker de sportieve activiteiten, zoals wandklimmen, tochten fietsen of lopen met kaart en kompas, de natuur ontdekkenkamperen in tenten, niet uit de weg! De Padvindsters gaan (net als de jongens) een week op zomerkamp in tenten en bouwen met hout en touw hun eigen keuken en koken hun eigen kostje.

Leiding team

Jongens-Scouts: Jasper, Else, Floris en Dylan.
Meiden-Scouts: Christel, Roar, Niek en Patrick.