Kamp ready!

Handige tips om je klaar te maken voor kamp.

is het te veel of juist te weinig?

Neem jij één paar schoenen mee? dan adviseer ik er toch twee en slippers voor de douche (als die er is) Het zal je maar net gebeuren de leiding is je beu en gooit je in het water, dan is zo’s extra paar schoenen toch best handig. Neem jij 5 broeken mee? Dat is nergens voor nodig, twee broeken kan handig zijn maar onze explo leiding jeroen doet het met 1 afritsbroek. Snoep, het is een basisbehoefte als we het vragen aan onze kinderen, en de leiding word soms gek van die drukke kinderen. één tip/regel die ik moet geven is dat als je snoep meeneemt, dat je het deelt met de rest van je tent.

Welke tas neem ik mee?

Dan vraag je je misschien af, hoe neem ik dit allemaal mee?

Bij de Bevers en Welpen is het meestal geen probleem wat voor soort tas je meeneemt op kamp, al is het voor de welpe altijd handig om een goede dagrugzak mee te nemen. Bij de Scouts en Explorers wordt het iets uitdagender. Bij de scouts gaan we soms op kamp volledig op de fiets en kan het dus zijn dat de bagage mee moet op de fiets, of misschien juist dat er een deel te voet wordt afgelegd, Denk er hierbij dus aan dat het niet handig is om 3 tassen vol spullen mee te nemen plus het moet in de tent passen. Bij de Explo’s is het noodzakelijk dat de Explo een “hiketas” heeft deze kan gekocht worden in een winkel zoals de scoutshop, maar kan uiteraard ook geleend zijn of een rondvraag doen of iemand in jouw omgeving kan helpen. Als tip geven we wel aan dat het vanaf de Scouts het beste is een hiketas te gebruiken.