Lid worden

Nieuwe kinderen mogen drie keer vrijblijvend komen kijken en ervaren wat scouting is. Na deze drie keer kijken is het vaak wel duidelijk of het kind het naar haar/zijn zin heeft en kan een besluit worden genomen om lid te worden van Scouting Haagse Beemden.

Stap 1: Inschrijven en Contributie

Om lid te worden van Scouting Haagse Beemden dient het inschrijfformulier te worden ingevuld en ingeleverd bij de leiding. Na de inschrijving volgt een bevestiging door het secretariaat en gaat de contributie in. De contributie bedraagt € 13,00 per maand.

Stap 2: Installatie en Scoutfit

De installatie is een groot feest met allerlei leuke Scoutingactiviteiten. Na het doen van de belofte krijg je als echte scout het speltakteken en het installatieteken op je Scoutfit en je ontvangt een groepsdas. Nu hoor je echt bij de groep! Als geïnstalleerd scout ben je betrokken bij, en voor langere tijd verbonden aan de groep.